5th Gen Subaru Impreza Forum banner
41 - 48 of 48 Posts
Ik heb net een gebruikte Impreza Sport uit 2017 gekocht met 64.000 mijl op de teller. Ik had het geluk hem te kopen van de dealer die hem oorspronkelijk verkocht en al het onderhoud heeft gedaan, dus ik weet dat de aandrijflijn vloeistoffen zijn vervangen bij ongeveer 40.000 mijl. De 5-versnellingsbak schakelt echter niet zo goed, erg hakkerig en een beetje slordig, dus ik ga alle aandrijflijnoliën verversen. Ik neig naar Motul Gear 300 75w90, maar een paar mensen hier zeiden dat het schakelen moeilijker maakte. Dat wil ik niet, maar ik wil wel een 100% synthetische, duurzame olie die het schakelen ook wat soepeler maakt. Is er echt een merkbaar verschil in gevoel tussen Motul 75w90 en 75w80?
De OE Extra MT transmissievloeistof is 75w80 viscositeit, maar wordt alleen in grote hoeveelheden verkocht. Het is een goed idee om 75w80 als vervanging te gebruiken, zelfs als het niet volledig synthetisch is, vooral als je ergens woont met vrieskou in de winter. In Canada hebben mensen transmissieschade gehad door 75w90 in de winter te gebruiken als je de specificaties volgt, maar om eerlijk te zijn, staat er dat 75w90 de rijeigenschappen beïnvloedt.

75w90 kost iets meer moeite, maar de winter komt eraan, ben ik bang. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik waarschijnlijk Motylgear 75w80 gebruiken voor het voordifferentieel. Gebruik wel nog steeds 75w90 achter.

• Like
Reactions: W/kg and dhectorg
Wat is het verschil tussen
75w90 kost iets meer moeite, maar de winter komt eraan, ben ik bang. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik waarschijnlijk Motylgear 75w80 gebruiken voor het voordifferentieel. Gebruik nog steeds 75w90 achter.
Ik ga waarschijnlijk deze route volgen en het lichtere gewicht in de transmissie gebruiken.

Weet iemand wat het verschil is tussen MotylGear 75w90 en Motul Gear 300 75w90? Ik weet niet zeker welke ik moet gebruiken in mijn 2017 Impreza Sport achterdifferentieel.

Het enige echte verschil dat ik kan zien, is dat Gear 300 zegt dat het 100% op ester gebaseerde synthetische olie is, terwijl de MotylGear 300 zegt dat het "versterkt is met synthetische basisoliën".

Stel niet te veel vertrouwen in de "ester" basis. Ik had redline MT-90 in mijn 95 Pathfinder en 2004 A4. Zou een pour ping hebben bij -49F. Bij alles onder de 30 graden had ik veel problemen met schakelen. Er waren een paar keer dat ik de shifter los moest breken omdat hij bevroren was. Nu, ik zeg niet dat de Motul niet goed is, maar het is misschien geen slecht idee om te vergelijken met de OEM-spullen. Het kan zijn dat de OEM-spullen synthetisch zijn, alleen geen ester of misschien wat ester bevatten. Kan ook PEO-gebaseerd zijn. Nu, ik geef alleen mijn ervaring door en alleen met de transmissie. Voor mijn differentiëlen gebruikte ik Amsoil en ik kan niet zeggen dat ik een verschil heb gemerkt tussen Amsoil en OEM. Ik heb ze net vervangen omdat ze NOOIT vervangen zijn.

Wat is het verschil tussen

Ik zal waarschijnlijk deze route volgen en het lichtere gewicht in de trans gebruiken.

Weet iemand wat het verschil is tussen MotylGear 75w90 en Motul Gear 300 75w90? Ik weet niet zeker welke ik moet gebruiken in mijn 2017 Impreza Sport achterdifferentieel.
Hoe is het afgelopen?

Ook, waar heeft iedereen hun Motul Gear 300 (of MotylGear) gekocht?

Hoe is het afgelopen?

Ook, waar heeft iedereen hun Motul Gear 300 (of MotylGear) gekocht?
Gebruik nog steeds motul gear 300 in zowel voor als achter. Geen problemen. De winters in CA zijn vrij mild, dus het leek er niet op dat het schakelen veel moeilijker maakte.
Koop de mijne van Amazon.

41 - 48 of 48 Posts